BC Lansingerland bij het Drop Shot Zomertoernooi

Badmintonclub Lansingerland bij het Drop Shot Zomertoernooi 2020

BC Lansingerland bij het Drop Shot Zomertoernooi

Op zaterdag 29 augustus namen 4 van de 5 leden van team 5 deel aan het Drop Shot Zomertoernooi. Rohin, Rory, Anita en Ciska speelden het eerste toernooi in coronatijd.De organisatie heeft ervoor gezorgd dat er voldoende ruimte was om zoveel mogelijk de 1,5 meter afstand te kunnen houden. De deelnemers moesten ook gezond zijn en zich anders afmelden. Het aantal deelnemers was ook beperkter gehouden dan normaal. Bij de inschrijving en bij de wedstrijdtafel waren er ook maatregelen genomen om afstand te kunnen houden. Iedereen kreeg een eigen pen om de wedstrijdbriefjes te kunnen invullen. Aangeraden werd om gebruik van kleedkamers en douches te beperken en liever thuis te gaan douchen. Dan maar regelmatig een schoon shirtje aan en wat meer deo gebruiken, nietwaar?! Helaas was het dit keer niet mogelijk om de beroemde Indische maaltijd te bestellen! Het toernooi was ook korter, zou uiterlijk tot 18.00 uur duren, dus thuis eten (of elders) was geen probleem. We zijn met 1 auto erheen gegaan, alleen wel met een mondkapje op, zoals geadviseerd wordt. Op de foto’s is te zien dat we geen 1,5 meter uit elkaar staan, daar waren wij ons van bewust, maar meenden dat het voor de foto wel even moest kunnen. Verder hebben we ons best gedaan de afstand te bewaken!

Er werden alleen mix en dubbel gespeeld in 3 categorieën: Niveau A: eerste tot en met derde divisie; Niveau B: vierde tot en met vijfde divisie; Niveau C: zesde divisie en lager. Rohin en Rory speelden herendubbel in de B, Rory en Anita de mix ook in B, Anita en Ciska de dubbel in C en Rohin en Ciska de mix in C. Er werd gespeeld volgens het Zwitsers Laddersysteem. Iedereen speelde sowieso 3 partijen per onderdeel, wel max. 2 sets.

2e prijs Anita Ciska Drop Shot Zomertoernooi
Ciska en Anita met hun 2e prijs tijdens het Drop Shot Zomertoernooi

Rory en Anita mochten de spits afbijten om 9.00 uur. Na 3 gespeelde partijen, waar sommige sets aan elkaar gewaagd, hadden ze 5 sets verloren en 1 gewonnen. De mix van Rohin en Ciska was met momenten heel spannend, deels verlies, maar ook 1x een ruime overwinning, eindstand was 3-3 in sets, maar buiten de prijzen. De herendubbel was niet onverdienstelijk, maar het werd ze niet makkelijk gemaakt met pittige tegenstanders. Sommige sets waren zeer aan elkaar gewaagd, maar vielen nèt niet hun kant op. Eindstand 1-5. De damesdubbel begon met een 1-1 in sets, de 2e een ruime overwinning en de 3de een spannende partij, maar wel met 2-0 winst afgesloten. Hiermee wonnen Anita en Ciska de 2e prijs.

Hiermee kijken we terug op geslaagd toernooi in coronatijd en een goede oefening voor de competitie. De dag vóór het toernooi kreeg team 5 echter te horen dat Anita niet in ons team blijft, maar naar team 2 overgaat. De opgedane oefening tijdens dit toernooi zullen we dus helaas niet in de competitie kunnen gebruiken. Anita, bedankt voor je korte verblijf in ons team en voor dit toernooi! Succes in team 2!