Vertrouwenspersoon & VOG

Het bestuur van BCL hecht er aan dat leden op een prettige en veilige manier kunnen sporten. Zo vragen wij van mensen die met onze jeugd werken een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Daarnaast zijn er bij BCL enkele vertrouwenscontactpersonen actief.

Je kunt contact opnemen met een vertrouwenscontactpersoon als je het gevoel hebt dat je binnen de vereniging op een verkeerde manier wordt aangesproken of behandeld. We denken dan aan ongewenste aanrakingen, of opmerkingen of gedragingen die seksueel getint zijn. Het kan ook zijn dat er sprake is van een bedreigende, vernederende of kwetsende situatie waardoor jij je onprettig voelt. Ook iemand die binnen de vereniging beschuldigd wordt van dergelijk gedrag kan bij de vertrouwenscontactpersonen terecht.

Een vertrouwenscontactpersoon kan tevens het bestuur helpen om de omgeving van het gebouw veiliger te maken door te attenderen op aspecten die mogelijk als onveilig worden beleefd.

De vertrouwenscontactpersonen luisteren naar de melder of naar de beschuldigde en geven advies hoe deze persoon verder kan gaan. Zij bouwen geen dossier op en zullen ook niet in een verdere procedure betrokken blijven.

De vertrouwenscontactpersonen zullen aan het bestuur verantwoording afleggen waarbij zij alleen met toestemming van jou jouw naam zullen noemen.

De vertrouwenscontactpersoon van BCL is:  Niko Koot.

Niko is bereikbaar via n.p.koot@kpnmail.nl.