Info & FAQ

Leuk dat je interesse hebt om te gaan badmintonnen of je kind wilt laten kennismaken met de badmintonsport! Wij zijn natuurlijk enthousiast over onze vereniging en vinden het erg leuk als jij er bij komt! Nieuwsgierig? Je kunt eerst 3x gratis kennis komen maken, trainen of vrij spelen, dat maakt niet uit. Mail naar jeugd@badmintonclublansingerland.nl (t/m 18 jaar) of senioren@badmintonclublansingerland.nl voor meer informatie en tijden.

Hieronder vind je de meeste gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet tussen, stuur dan een mailtje naar info@badmintonclublansingerland.nl.

Wil je je direct inschrijven? Ga dan naar de pagina Inschrijven en opzeggen.

Algemene info

Wat kan er bij BCL?
Bij BCL kun je trainen, vrij spelen en deelnemen aan diverse competities. Ook organiseren we zowel interne als externe toernooien en nog veel meer!

Locaties
BCL is de club van Lansingerland, dus wij spelen in de kernen van Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs, en Bleiswijk. Kijk hier voor het zaalschema.

Bestuur en commissies

• Je vindt meer informatie over ons bestuur op deze pagina.
  • Je vindt meer informatie over onze commissies op deze pagina.

Trainers
BCL beschikt over uitstekende trainers en daar zijn we trots op. Onze trainers hebben verstand van de techniek en de tactiek van het badminton, zijn gediplomeerd, ervaren, enthousiast, gedreven, verbindend en gezellig.

Zijn er regels voor de kleding en schoeisel?
Binnen onze vereniging is het de bedoeling dat iedereen een clubshirt heeft. Niet alleen zorgt dit voor een saamhorigheidsgevoel, maar de felle oranjekleur laat ons ook nog eens goed opvallen! Zo leert iedereen in de omgeving Badmintonclub Lansingerland kennen.  Het shirt is hier te bestellen. Zolang er nog geen clubshirt is aangeschaft, is iedereen vrij om een sportshirt naar zijn of haar keus te dragen. In combinatie met een sportbroekje of -rokje is dit een prima outfit voor de badminton. Zorg voor een vest en lange (trainings-)broek tegen afkoeling tussen het spelen door en neem iets te drinken mee. Sportvloeren mogen niet worden belopen met schoenen die buiten zijn gedragen of die strepen op de vloer achterlaten (zwarte zolen).

Hoe word ik lid van BCL?
Zie pagina Inschrijven & opzeggen.

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?
Zie pagina Inschrijven & opzeggen.

Ik kan niet bij de training of wedstrijd zijn. Moet ik dat doorgeven?
Ja, PM

Wanneer ben je jeugdlid?
Onder jeugd vallen die leden die bij aanvang van het seizoen nog geen 18 jaar zijn. Je kunt meedoen met training, vrij spelen en competitie spelen. Afhankelijk van niveau en ruimte kunnen jeugdspelers al eerder instromen bij de senioren training en/of senioren competitie.

Ik wil me inschrijven voor een toernooi, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Kan iemand mij helpen?
Ja, we hebben een instructie voor je klaargezet op deze pagina.