BCL in De Heraut

Bestuur Badmintonclub Lansingerland

BCL in De Heraut

Na de fusie kan iedereen sportief aan de slag bij Badmintonclub Lansingerland

Lansingerland – De drie badmintonverenigingen van Lansingerland – PIP uit Berkel en Rodenrijs, Nerash uit Bergschenhoek en Fly Over uit Bleiswijk – fuseren na de zomer tot één vereniging onder de naam Badmintonclub Lansingerland.

Trees Borkus-Henskens

Nadat op 9 maart de nieuwe vereniging werd opgericht ging op 12 maart alles in (corona)quarantaine en werd de oprichtingsvergadering een digitale. Voorheen hadden de verenigingen elk met hun leden het voorbereidingstraject gevolgd en gaven alle leden – op twee na – hun fiat voor het samengaan. Inmiddels is een interimbestuur gevormd waarin de drie voorzitters van de verenigingen zitting hebben genomen. Peter den Boer, Lisette in ’t Veen (interim voorzitter) en Roel van Houten; met als secretaris Sandra Kerkvliet.

Knoop doorgehakt

In 2003 reeds gingen de drie verenigingen al eens met elkaar in gesprek over samengaan. Dat idee ging toen niet door, maar in 2013 zochten ze elkaar weer op en werd een overeenkomst getekend als badminton collectief Lansingerland. Met een daaruit voortvloeiende samenwerking richting de gemeente, de verhuurder van de zalen (nu Sportfondsen), toernooien, competitie en zomerbadminton. Die samenwerking beviel en dat had mede als resultaat, dat na zes jaar de knoop werd doorgehakt en de verenigingen samen verder gingen in de voorbereiding naar een fusie.
“Het collectief werkt,” weten de leden inmiddels uit ervaring. “De taken kunnen beter worden verdeeld, meer kennis kan worden gebundeld en we staan met elkaar – de vereniging telt dan rond de 300 leden – voor een nieuwe en sportieve uitdaging. Met op dit moment bij de volwassenen negen teams die meespelen in de competitie. Hoeveel jeugdteams daarin gaan deelnemen is nog niet precies bekend. We spelen op verschillende niveaus; van de vijfde divisie tot puur recreatief badminton.”

In drie kernen

Uitgangspunt is dat Badmintonclub Lansingerland (BCL) in alledrie de kernen van Lansingerland present blijft. “In elk geval de jeugd; die moet zo dicht mogelijk bij huis kunnen spelen. De speeldagen zijn voor zover nu al bekend op maandag, dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag in een van de beschikbare zalen (De Zijde, Oostmeer, Sportpalet en Rijneveen). Nerash heeft te horen gekregen dat zij sporthal De Ackers moet verlaten om ruimte te bieden aan de volleyballers, maar ze kunnen gelukkig in zowel Oostmeer als Rijneveen blijven.”
Het is nog even afwachten, maar het streven is om op 1 september weer van start te gaan. Op de site van BCL (die nog even in de maak is), op Facebookpagina en Instragram is alle relevante informatie te lezen.

Bron: https://www.herautonline.nl/na-de-fusie-kan-iedereen-sportief-aan-de-slag-bij-badmintonclub-lansingerland/?fbclid=IwAR1dAlVgIiAV3rn_j3peFRYJl6uQxJxk2lAuQJZ5OzJNeyISqXv32dODdSU