Coronaprotocol BC Lansingerland

Op dinsdag 13 oktober 2020 zijn er door premier Rutte nieuwe maatregelen afgekondigd ivm de inperking van het coronavirus. Deze maatregelen hebben ook impact op het beoefenen van badminton.

Hieronder vinden jullie een overzicht hoe wij als BC Lansingerland de komende 4 weken invulling geven aan de maatregelen.

Jeugd

De jeugdtraining en extra training gaan gewoon door. De jeugdcompetitie ligt de komende 4 weken stil.

Dit betekent dat er gewoon training is in de Oostmeerhal op vrijdagavond van 18.00 – 21.00 u en in het Sportpalet op zaterdagochtend van 9.00 – 12.00 uur.

Extra training (voor de jeugdleden die zich hiervoor hebben aangemeld) op dinsdagavond van 19.00 – 20.00 uur gaat dus ook door.

Komende vrijdagavond en zaterdag is er jeugdtraining, daarna hebben we een week herfstvakantie (19 t/m 25 oktober).

Senioren

De komende 4 weken is er geen mogelijkheid om vrij te spelen en liggen alle competities stil. Dit betekent:

• Geen badminton (vrijspelen) op maandag in De Zijde,
  • Geen badminton (vrijspelen) op dinsdag in de Rijneveen
  • Geen badminton (vrijspelen) op vrijdag in de Oostmeerhal.

De seniorentraining op dinsdagavond (voor de leden die zich hiervoor hebben aangemeld) gaat wél door in de vorm van single-training, zodat de 1,5 meter kan worden gehanteerd. De eerstvolgende training is i.v.m. de herfstvakantie op dinsdag 27 oktober.

De seniorentraining vindt plaats in de Oostmeerhal voor zowel de competitie- als de recreantentraining (normaal gesproken in de Rijneveen op dinsdagavond).

De trainingsgroepen van de competitiespelers blijven gelijk en de recreantentraining vindt plaats van 21.00 – 22.00 uur (het 2e trainingsuur).

Er is deze avond geen gelegenheid om vrij te spelen.

Aanvullend

Kom in je sportkleding naar de zaal, zodat je in de sporthal alleen van schoenen hoeft te wisselen. De kleedkamers zijn gesloten.

Om het maximum aantal van 30 sporters in één ruimte hanteren, vragen wij jullie om tijdens het wisselen van trainingsgroepen even buiten te wachten tot de voorgaande groep is vertrokken.

Wij rekenen op jullie medewerking!

Het bestuur van BC Lansingerland
voorzitter@badmintonclublansingerland.nl