RECREANTEN LEVEN ZICH UIT IN DELFT

In de vroege zondagochtend van 26 februari reisden acht recreanten van BCL af naar het recreantentoernooi van BC Delft.

Velen kenden het gezellige toernooi nog van voor de Corona periode, dus er waren snel 4 dubbel en 4 mix combinaties bedacht. In de ochtend werden de herendubbels en damesdubbels gespeeld. De wedstrijden ging tot 30 punten en maximaal een kwartier. Dat klinkt relaxed, maar er werden veel wedstrijden gespeeld. Zo speelden de dames (Suzanne van der Waal/Mariska van Dijk en Julia Henze/Mariska van Venetië) 7 wedstrijden volgens het Zwitsers laddersysteem.
Veel spannende wedstrijden met goede resultaten. Zo wisten Julia en Mariska V 4 van de 7 wedstrijden te winnen, dat was goed voor een 5e plaats, Suzanne en Mariska D wonnen er zelfs 5 en eindigden op een mooie 3e plaats. Ook bij de herendubbel veel wedstrijden die vaak erg spannend waren. Marco van den Berg en Ronald Lepelaar wonnen er 2 (7e), en Niko Koot en Vincent de Groot 4 (4e plaats).
Vervolgens was het uitrusten en lunchen in de kantine.
In de middag vonden de mixen plaats. Nu verdeeld over 2 poules, maar opnieuw veel pittige wedstrijden. In poule A wonnen Suzanne en Niko er 4 van de 6 (4e) en voor Mariska V en Ronald bleef het bij 1x winst (6e plaats). In poule B waren Mariska D en Vincent 3x succesvol (4e), en Julia en Marco 2x (5e plaats). Mooie resultaten, maar daarmee bereikten de kanjers van BCL niet de halve finales. Misschien was dat ook beter, want iedereen was aardig gesloopt 😊. Na het bekijken van de halve finales en finale werd er nog wat gedronken en daarna werd de terugtocht naar huis gestart. Al met al een vermoeiende, maar gezellige dag. Dit gaan we vaker doen!