We mogen weer binnen sporten!

Badminton shuttle binnen sporthal - Badmintonclub Lansingerland

We mogen weer binnen sporten!

Afgelopen week was er eindelijk groen licht vanuit de overheid: we kunnen onder bepaalde voorwaarden weer binnen sporten! Dit betekent dat we weer mogelijkheden kunnen bieden om binnen de gestelde voorwaarden te badmintonnen. Hieronder meer uitleg per doelgroep over badminton de komende periode.

Binnen sporten voor de jeugd

De trainingen voor de jeugd worden vanaf 21 mei (komende vrijdag) weer binnen op de reguliere tijdstippen vrijdagavond en zaterdagochtend gegeven en deze lopen door tot en met week 25 (21 t/m 27 juni).

De extra dinsdagavond training (19-20 u) loopt normaal gesproken parallel aan het competitieseizoen, hierdoor zou deze nu al beëindigd zijn. Wij hebben echter besloten deze te verlengen tot en met week 25 (21 t/m 27 juni) waardoor er nog 5 trainingen worden gegeven, voor het eerst op dinsdag 25 mei aanstaande.

Vrijspelen voor de senioren

Het is op dit moment niet toegestaan om binnen groepslessen te verzorgen. Om deze reden is er het niet mogelijk om net als bij de jeugd de dinsdagavond training tot einde van het seizoen te faciliteren. Wel bieden wij vanaf aanstaande dinsdag 25 mei de mogelijkheid om op verschillende uren vrij te spelen.

Aan het vrijspelen zijn door de overheid voorwaarden verbonden waarbinnen wij het vrij spelen kunnen aanbieden, deze vind je hieronder:

Maatregelen vanuit de overheid:

• Maximaal 30 personen in de zaal
  • Iedereen houdt 1,5 meter afstand zowel op als buiten de baan
  • Sporten in groepen van maximaal 2 personen (enkel spel)
  • Reserveren en registreren is verplicht
  • Kleedkamers en douches zijn gesloten (omkleden niet mogelijk)
  • Binnen draagt iedereen een mondkapje, deze mag af tijdens het sporten
  • Rekening houdend met voorgaande maatregelen kunnen wij badminton aanbieden op onderstaande tijdstippen. Aanmelden hiervoor kan via het formulier ‘aanmelden vrijspelen senioren 2021’.

Overzicht vrij speel mogelijkheden de komende weken:

Afspraken waarbinnen wij vrij spelen kunnen aanbieden:

• Bij aanmelding ben je er zeker van dat je geen corona gerelateerde klachten hebt
  • Als je klachten hebt op de speelavond kom je niet badmintonnen
  • Aanmelden kan tot zondagavond 20.00 u
  • Toekennen van de speelmogelijkheid gaat op volgorde van inschrijving
    (dit wordt automatisch geregistreerd bij indienen formulier)
  • Maandagavond krijg je bericht voor welk tijdstip je bent ingedeeld in die speelweek
  • Er kan op dit moment geen rekening worden gehouden met samen inschrijven
  • Zijn er meer spelers in de zaal dan beschikbare banen dan is het de bedoeling regelmatig te rouleren zodat iedereen voldoende speelmogelijkheid heeft
  • Spelers die niet rouleren worden in de volgende speelweek niet ingedeeld

Mocht er een verdere versoepeling van de maatregelen komen zoals verandering van groepsgrootte om samen te sporten dan passen wij de inschrijfmogelijkheden aan. Meer informatie hierover volgt zodra wij deze hebben.