Conquesto Master Toernooi verslag

Op de foto staan van links naar rechts met hun prijs in de hand: Ilona, Esmee, Lindsey

Conquesto Master Toernooi verslag

Op 29 en 30 april vond het jaarlijkse badmintontoernooi plaats bij BV Conquesto in Zoetermeer. Spelers uit het hele land kwamen samen om deel te nemen aan verschillende categorieën van beginners tot gevorderde spelers.

Peter, Ilona, Esmee, Frank en Boyd

Peter nam deel aan niet één, niet twee, maar drie onderdelen. In zowel de herendubbel, waar hij speelde met Nagasharan Podala van VELO, als de gemengd dubbel, waar hij speelde met Esmee, wist hij de kwartfinale te halen.

Esmee nam ook deel aan alle drie de onderdelen. Het was een behoorlijk vermoeiende dag met 9 wedstrijden in totaal, maar het was de moeite meer dan waard: ze won de tweede prijs in de damesenkel 6 en de eerste prijs in de dames dubbel 6 samen met Ilona!

Ilona speelde daarnaast ook in gemengd dubbel 4 met Frank. Tegen hun verwachting in wonnen ze de eerste wedstrijd en mochten ze een ronde verder, maar werden vervolgens uitgeschakeld na een spannende 3-setter.

Frank en Boyd namen deel aan alle drie de onderdelen. Boyd kwam ook een ronde verder in gemengd dubbel 4, maar werd daarna uitgeschakeld. Samen deden ze mee in de heren dubbel 4 en bereikten hier zelfs de halve finale! Helaas werd deze verloren na een super spannende 3-setter.

Feng, Lixiang, Brian, Rory, Tristan en Lindsey

Feng en Lixiang deden mee in de gemengd dubbel 8, maar werden na een spannende wedstrijd helaas meteen uitgeschakeld.

Brian had genoeg energie om aan alle drie de onderdelen mee te doen en wist in de mannenenkel 4 een ronde verder te komen.

Rory en Tristan speelden samen in de heren dubbel 6 en bereikten de kwartfinale. Beiden speelden ook in de herenenkel 4, en Rory slaagde erin nog enkele rondes door te komen!

Ook Lindsey durfde de uitdaging aan om deel te nemen aan zowel de enkel, gemengd dubbel als dubbel, en met succes! In de dames dubbel 4 categorie speelde Lindsey samen met Michelle van PBC Boomgaardshoek. Hoewel ze nog nooit met elkaar hadden gespeeld, was het samenspel fantastisch en dat resulteerde in de eerste prijs!