RECREANTEN PAKKEN PRIJZEN IN OUD-BEIJERLAND

Op zaterdag 15 april deden 4 BCL-ers mee aan het recreantentoernooi van GBC Poona in Oud-Beijerland.

Alle wedstrijden werden in poules gespeeld en duurden steeds 12 minuten, strak georganiseerd en steeds volgens planning. De wedstrijden gingen tot maximaal 30 punten. Bijna 100 liefhebbers deden mee over de gehele dag, velen speelden in de ochtend hun dubbels en in de middag de mixen, sommigen deden slechts aan 1 onderdeel mee.
In de herendubbel speelden Marco en Niko enkele spannende wedstrijden, maar het leverde helaas geen enkele keer winst op. Suzanne en Mariska (van Venetië) begonnen in hun poule met 2 verliespartijen, maar daarna werden de volgende 3 partijen gewonnen. Of dat een prijs zou opleveren, bleef een mysterie, er waren geen uitslagenlijsten te vinden in de zaal. Pas bij de prijsuitreiking aan het einde van het toernooi zou dat bekend worden gemaakt.
In de middag speelden Marco/Mariska en Niko/Suzanne hun mixen. Zij waren in dezelfde poule ingedeeld. Gelijk de eerste wedstrijd was een ‘clash’ tussen de BCL-ers, die in het voordeel van Niko en Suzanne werd beslist. In deze poule van 7 koppels wonnen Marco en Mariska 2 van de 6 wedstrijden. Niko en Suzanne wonnen de eerste twee, verloren er vervolgens 1 nipt om er daarna weer 3 te winnen! De laatste wedstrijd was tegen een koppel dat hiervoor nog niets had verloren. Dus in ieder geval 2 koppels met 5 uit 6, maar wat betekende dat voor de einduitslag?
Na het toernooi was het gezellig in de kantine en waren wij erg benieuwd naar de uitslagen. Bij de dubbels mochten Mariska en Suzanne naar voren, omdat zij de tweede plaats hadden behaald! Vervolgens was het afwachten hoe Niko en Suzanne waren geëindigd in de mix. Dat bleek zelfs de eerste plaats te zijn! Na een vermoeiende maar gezellige dag vertrok BCL trots richting huis.