PR-commissie stelt zich voor

Wij, Ilona, Niko en Ria,  zijn o.a. verantwoordelijk voor de ‘content’ op de website, Facebookpagina en Instagram en sturen regelmatig een nieuwsbrief naar jullie.
Hieronder stellen wij ons voor:

Ria

Ik ben Ria Geene, 53 jaar, geboren en getogen in Bleiswijk, maar inmiddels alweer 30 jaar wonend in Berkel. Ik ben administratief medewerkster bij Van der Kooy Pijnacker BV, een bedrijf wat duurzame oliën en vetten be- en verhandelt.
Ik ben getrouwd met Hans en wij hebben 2 dochters, Ilona (24) en Aranka (21).

Omdat thuis iedereen ‘aan badminton deed’ kon ik zelf niet achterblijven. Ik heb een paar jaar bij de recreanten gespeeld, maar het spelen zelf is toch niet mijn ding. Ik ben 3 jaar voorzitter van de jeugdcommissie bij PIP geweest en daarna ben ik mij bezig gaan houden met het up-to-date houden van de website en social media en het versturen van de nieuwsbrieven. En bij BCL doe ik dat nog steeds, samen met Niko en Ilona!

In mijn vrije tijd maak ik graag foto’s, lees ik boeken van Agatha Christie en kijk ik op tv graag naar o.a. ziekenhuisseries en documentaires over vliegtuigrampen en ben ik verslaafd aan Candy Crush Saga (ik ben bij level 3692…).

Ilona

Hi! Ik ben Ilona Geene. Zoals je kan zien zit badminton echt in de familie! Zelf speel ik al sinds ik 7 jaar ben (en ik ben het nog steeds niet zat). Bij BBV PIP heb ik in de jeugdcommissie, kampcommissie en de pr-commissie gezeten. Daarnaast heb ik het altijd leuk gevonden om toernooien en competitie te spelen. De hele ochtend/dag in de sporthal zitten om te badmintonnen én om anderen aan te moedigen vind ik gewoon heel gezellig!

In 2017 ben ik afgestudeerd. Na een jaar te hebben gewerkt, ben ik naar Miami, FL verhuisd om daar extra werkervaring op te doen. Daarom ben ik een tijdje niet op de badminton geweest. Gelukkig heb ik daar af en toe ook kunnen badmintonnen. Ik heb zelfs meegedaan aan een badmintontoernooi in Orlando! Na dik een jaar ben ik weer terug naar Nederland gevlogen en mocht ik weer aan de slag voor de badminton. Nu voor BC Lansingerland in plaats van BBV PIP!

Niko

Hoi, ik ben Niko Koot en ben mijn recreatief badmintonleven eind 1993 begonnen bij Fly Over. Ik ontdekte hoe gaaf de badmintonsport was en dat ik bij een actieve en gezellige vereniging was beland. Al snel kwam ik in het vrijwilligersleven terecht: de redactie van het clubblad en de organisatie van een jaarlijks recreantentoernooi.

Toen mijn zonen Milan en later ook Lucas gingen badmintonnen, ben ik zo’n 8 jaar teamleider geweest van de jeugdteams waarin zij speelden. Super leuk: je bent bij jouw eigen kind, je ziet de snelle ontwikkeling van de teamleden en draagt bij aan het teamgevoel.

En van het één kwam het ander. Eind 2006 trad ik toe tot het Bestuur en ik heb maar liefst 10 jaar (mede) leiding gegeven aan het Bestuur en de vereniging in de rollen van vice voorzitter en voorzitter. Dat was hard werken, want er komt veel op je af en er moet veel worden geregeld bij een kleinere vereniging. In 2008 heb ik met Jorn en Rohin een mega clinicsproject bij de Bleiswijkse scholen opgezet (Fly Over Clinics). Dat en de komst van trainer Arless bracht veel nieuwe energie in de club en het ledenaantal steeg bijzonder snel. Ondertussen genoot ik van het spel met mijn maatjes en van de successen van mijn zonen in de competitie, op het NK en andere toernooien. Wel kwam er een moment (2016) om het iets rustiger aan te gaan doen, en met Roel als voorzitter kwam er een prima opvolger.

Twee jaar geleden vroeg Roel me mee te denken over een eventuele fusie van Fly Over, Nerash en Pip. Het gaf een dubbel gevoel, want de club opheffen waar je van houdt, doet pijn. Maar ik zag ook de noodzaak. Ook realiseerde ik me dat ik door de jaren heen al veel leuke mensen had leren kennen bij Nerash en Pip, dat gaf veel vertrouwen. Ik denk ook dat Badmintonclub Lansingerland een groot succes gaat worden, al hebben we nu natuurlijk de Corona tegenwind. Ik heb veel respect voor het Bestuur, want alles is lastig in deze periode. Maar als dat achter de rug is, dan gaat het heel mooi worden bij BCL! En ja, ik wilde toch iets blijven doen voor de club, vindt PR leuk en toen ik hoorde dat ik de commissie mocht vormen met Ilona en Ria, was het snel besloten. We zijn al lekker actief met website, Facebook en nieuwsbrief en hebben daar plezier in!